tirsdag 17. januar 2017

Tilbake fra skyggene

Nytt år, nye muligheter?

Ikke ett eneste innlegg ble posta i 2016, men så var det et innholdsrikt år.  Jeg kom meg til Sandefjord på permanent basis, bytta etternavn, og så videre.

Nå er det dessverre slik at jeg i de siste årene har følt at det har gått veldig opp og ned på det personlige plan. Ikke at jeg skal gå mye inn på det, men det er en strikk som er blitt tøyd fram til man får litt pusterom. Man får slappa av, men strikken er svakere. Kanskje den til og med har fått noen sprekker. Hver gang har strikken blitt tøyd litt lengre, og nå virker det som om den er røket. Og her sitter jeg. Jeg har ikke tenkt til å snakke mye i hverken strikkmetaforer eller om mitt rike, indre liv, men det er jo én av grunnene til at jeg børster støvet av bloggen.

Jeg vet ikke om det er en konsekvens av å ha gått ned i kjelleren eller om det er et resultat av å gått inn i mæ sjæl, men jeg har fått en voldsom trang til å skape noe. Jeg har alltid likt å lage ting, pusle litt, strikke, drodle. Men nå er det et behov, en følelse i brystet når jeg skal sove som gjør at hjernen jobber i høygir og at jeg bare må uttrykke meg, ellers blir jeg gal. Og dette, en blogg, er jo en veldig enkel og grei måte å uttrykke seg på.

Siden jeg startet bloggen har den vært en strikkeblogg, og det vil den fortsatt være. For å starte, her er et lite utvalg av det jeg lagde i 2016:


P1019421
Genser i halvpatent til mannen i Hifa Ask


P1019445
Oddvars nye kofte og Mariusgenser til brødrenes 25- og 30-årsdag i Drops Karisma


P1010111
Ashland i Brooklyn Tweed Loft og en liten hundevalp!


- Kommer straks tilbake med hva som er på pinnene for tida.

2 kommentarer:

  1. Er veldig dårlig til å få lest blogger for tiden, men i dag kom jeg forbi din igjen, og synes det var hyggelig å se at du er begynt å skrive igjen. Veldig fine prosjekter og litt skumle brødre... Jeg har fire nieser fra 1-7 år selv, så spennende å se hva du finner på. Håper du har og får det bedre! Klem fra Line (bagheraa på ravelry)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, så hyggelig kommentar! Takk skal du ha, jeg husker navnet ditt fra ravelry :) Det er artig å strikke til de små menneskene!

      Slett